Υποχρεωτική Ηλεκτρονική Τιμολόγηση: Τι αλλάζει μέσα το 2025 για τις συναλλαγές B2B
- 25 Ιουνίου, 2025
- Posted by: ENTER SALI MISIRTZI
- Category: B2B

Μία σημαντική αλλαγή αναμένεται να επηρεάσει την καθημερινότητα χιλιάδων ελληνικών επιχειρήσεων εντός του 2025, καθώς προγραμματίζεται η σταδιακή εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (B2B).
Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στοχεύει στην ενίσχυση της διαφάνειας και στη μείωση της φοροδιαφυγής, επεκτείνοντας την υποχρεωτικότητα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και στις B2B συναλλαγές, ένα μέτρο που ήδη ισχύει για τις συναλλαγές με το Δημόσιο (B2G).
Το χρονοδιάγραμμα της μετάβασης
Από τις αρχές Ιουνίου, η έκδοση Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής είναι υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω των 200.000€. Παράλληλα, από την 1η Σεπτεμβρίου, ξεκινά η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση B2G για όλες τις δαπάνες φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, ανεξαρτήτων αξίας, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο ηλεκτρονικών τιμολογίων.
Η Ελλάδα έχει ήδη λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις B2B συναλλαγές. Η εφαρμογή του μέτρου θα γίνει σταδιακά, ξεκινώντας από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, με στόχο την καθολική εφαρμογή έως το 2026. Σε επόμενη φάση, αναμένεται να ενταχθούν και οι συναλλαγές με καταναλωτές (B2C)
EINVOICING: Πλήρης συμμόρφωση από την πρώτη στιγμή
Η επέκταση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων είναι πλέον προ των πυλών. Οι επιχειρήσεις που επηρεάζονται από την επικείμενη αλλαγή καλούνται να ενσωματώσουν άμεσα τις απαραίτητες διαδικασίες στην καθημερινή τους λειτουργία. Την ομαλή αυτή μετάβαση μπορεί να εξασφαλίσει μόνο ένας πιστοποιημένος πάροχος με αποδεδειγμένη εμπειρία στο χώρο.
Η υπηρεσία EINVOICING της SOFTONE IMPACT αποτελεί μια από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην ελληνική αγορά. Η πλατφόρμα υποστηρίζει ήδη όλες τις μορφές παραστατικών – B2B, B2C, B2G, Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής – και διασφαλίζει την άμεση και αυτόματη διαβίβασή τους στη myDATA, εξασφαλίζοντας πλήρη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της ΑΑΔΕ.
Η λύση είναι πιστοποιημένη με ISO 27001 & ISO 9001 γεγονός που εγγυάται υψηλά πρότυπα ασφάλειας στη διαχείριση και αποθήκευση των δεδομένων. Επιπλέον, μέσω του dedicated PEPPOL Access Point, τα τιμολόγια των επιχειρήσεων δρομολογούνται άμεσα και με ασφάλεια προς την αρμόδια αναθέτουσα αρχή.
Βασισμένη σε cloud υποδομή, η πλατφόρμα δεν απαιτεί επιπλέον επενδύσεις σε εξοπλισμό και διασυνδέεται εύκολα με κάθε ERP ή εμπορολογιστικό σύστημα, διευκολύνοντας την απρόσκοπτη διασύνδεσή της στις καθημερινές λειτουργίες κάθε επιχείρησης.
Η επιλογή ενός αξιόπιστου παρόχου δεν εγγυάται απλώς την συμμόρφωση με τις νομοθετικές υποχρεώσεις, αλλά προσφέρει και ουσιαστικά λειτουργικά οφέλη. Με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών και την κατάργηση της διαχείρισης φυσικών εγγράφων, μειώνονται σημαντικά τα έξοδα και εξοικονομείται πολύτιμος χρόνος, ενισχύοντας την αποδοτικότητα του ανθρώπινου δυναμικού.
Ανεξαρτήτως μεγέθους ή κλάδου, η SOFTONE IMPACT αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης. Η λύση της είναι πλήρως επεκτάσιμη και μπορεί αποδεδειγμένα να διαχειριστεί πάνω από 5 εκατομμύρια παραστατικά ανά ώρα, γεγονός που την καθιστά ιδανική για επιχειρήσεις με υψηλό όγκο συναλλαγών και αυξημένες απαιτήσεις. Η cloud υποδομή της επιτρέπει άμεσες αναβαθμίσεις, διασφαλίζοντας συνεχή συμμόρφωση με τις νέες απαιτήσεις.
Η έγκαιρη προετοιμασία εξασφαλίζει απρόσκοπτη μετάβαση
Αν και η καθολική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις Β2Β συναλλαγές αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2026, προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί επίσημο χρονοδιάγραμμα. Πολλές επιχειρήσεις, βασιζόμενες σε αυτή τη χρονική εκτίμηση, ενδέχεται να μην έχουν ακόμη θέσει την προσαρμογή ως προτεραιότητα.
Ωστόσο, η αναβολή της μετάβασης μέχρι την τελευταία στιγμή ενέχει σημαντικούς κινδύνους. Μια επιχείρηση που θα εφαρμόσει ηλεκτρονική τιμολόγηση μόνο όταν καταστεί υποχρεωτική, είναι πιθανό να αντιμετωπίσει λειτουργικά προβλήματα, εσφαλμένες διαδικασίες ή και κυρώσεις λόγω μη συμμόρφωσης.
Το χρονικό διάστημα μέχρι την πλήρη εφαρμογή αποτελεί πολύτιμο παράθυρο ευκαιρίας για τον σταδιακό και ομαλό μετασχηματισμό των εσωτερικών διαδικασιών. Η έγκαιρη ψηφιοποίηση των συναλλαγών εξασφαλίζει άμεσα οφέλη ενώ προετοιμάζει αποτελεσματικά την επιχείρηση για τη νέα κανονικότητα.
Περνώντας άμεσα στην ηλεκτρονική τιμολόγηση με το EINVOICING, κάθε επιχείρηση μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρο τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού των συναλλαγών και να αποκτήσει στρατηγικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.